Sommeris med hyldeblomst

07.43

Is måtte der også til på vores lille miniferie. Nemme is, så de hurtigt kunne komme i fryseren og endnu hurtigere kunne spises igen.

Vi havde skønne bær tilovers fra vores koldskål forleden dag, så vi lavede en omgang lækre sommeris til det dejlige solskinsvejr.

Hyldeblomstsaft - enten hjemmelavet eller koncentrert fra supermarkedet
Limesaft
Sommerbær
Evt. Spiselige sommerblomster ( men mest fordi det er pænt)
Forme til pindeis

Jeg lavede en lidt stærkere saftevand og hyldeblomsten og tilsatte lidt limesaft efter smag. For at bærerne ikke skal flyde oven på, så skubber jeg fyldet længere ned i formene når de har stået til frys i en times tid eller halvanden. 

Jeg havde ikke ordentlige ispinde med i sommerhus, så jeg fandt et par grene og lavede lidt ispinde. Jeg hader de der plastikpinde der er med til formene, så jeg foretrækker træ (ja, det er lidt tosset).


You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz