Salat med mango og syrener

12.20

Vi fik Chicken Tikka Masala igår aftes - også selv om det måske ikke helt er en rigtig sommerret, så kan man gøre den lidt mere sommerlig med denne salat.

Jeg er ret vild med spiselig blomster i maden - mest for syns skyld, da de sjældent giver den vilde kulinariske oplevelse. Syrener smager dog i det mindste af noget og har en fin eftersmag af peber, som jeg synes går super godt sammen med en frisk salat med tilhørende limedressing. Salaten og den lidt tunge indiske ret, gik i hvertfald rigtig godt i spænd. Og se lige de farver... det er lige til at bliver sommerglad af.

Salat med mango og syrener

En god moden mango
Blandet salatblade
Et lille bundt frisk hakket persille ( jeg havde nuppet i min morfars urtehave)
1/2 Agurk
Syrenblomster
Lidt nødder - jeg havde peanuts på lager

Dressing
3 spsk olivenolie
1 spsk æblecidereddike
1 spsk limesaft
1 tsk sukker
salt og peber




You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz