Græsk burger

21.30

Burger er som regel altid et hit - både hos store og små. Jeg synes nu det er rart at have lidt alternativer til den normal bacon/cheese burger som vi som regel laver herhjemme. Her til aften forsøgte jeg mig med en burger med et græsk touch - og det var slet ikke så tosset endda.


Jeg lavede dejen til disse burgerboller aftenen før og stillede den på køl. Jeg bagte dem en halv time før vi skulle spise.

Bøffer
En pakke hakket oksekød
1 finthakket løg
2 finthakkede fed hvidløg
3 soltørrede tomater i olie
1 spsk. timian
1 spsk. oregano
1 tsk. salt
Friskkværnet peber

Form bøfferne i en passende størrelse (så de passer til bollerne) og steg dem på en pande.

Som fyld brugte vi salat, tomat, agurk og rå løg. Og så en stor skefuld hjemmelavet tzatziki.

Tzatziki
2 dl. Græsk yoghurt (10 % er altså bedst)
1/2 revet agurk
1/2 tsk. groft salt
Friskkværnet peber
1 fed hvidløg

Jeg river agurken og lader den trække sammen med saltet i en si i ca. 10 min. inden jeg presser væden ud. Hvidløget rives fint på et rivejern eller presses i en hvidløgspresser og røres sammen med yoghurten. Smag til med peber.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz